LP
E-06 Změny výsledků a nálezů
Opravy
protokolů (výsledkových listů) pořízených laboratorním informačním systémem
OpenLims STAPRO se provádí pro:
·
identifikaci
pacienta,
·
výsledkovou
část.
Oprava identifikace pacienta
Opravou
identifikace pacienta se rozumí oprava rodného čísla a změna nebo významná
oprava příjmení a jména pacientů před odesláním protokolu (výsledkového listu).
Vzhledem
k tomu, že laboratorní informační systém Openlims nepořizuje údaj o rodném
příjmení, týká se oprava také všech změn příjmení (vdané ženy, osvojené děti,
změna příjmení po rozvodu a podobně). Pod pojem oprava identifikace nepatří
změna generovaného rodného čísla na korektní, oprava titulu, spojení záznamů
korektního rodného čísla a nekorektního rodného čísla po verifikaci, oprava
interpunkce.
Vedoucí
laboratoře pověřuje osoby, které jsou oprávněny provádět opravy a změny
identifikace pacienta v registru Openlims. Pověřená osoba na OKB NPO je
správce LIS – Openlims.
Oprava
identifikace (rodného čísla nebo příjmení a jména) se provádí buď při zadávání
požadavků, nebo v rámci oprav registru.
Oprava výsledkové části
Opravou
výsledkové části výsledkového listu se rozumí oprava (změna údajů) číselné nebo
textové informace výsledkové části u těch výsledkových listů, které byly
odeslány.
Pod pojem
opravy nepatří doplnění (rozšíření) textové informace k výsledkům!
Provádí-li
se oprava výsledku z daného dne, opravu provede přítomný pracovník a
neprodleně informuje o této skutečnosti vedoucího oddělení nebo vedoucí
laborantku. Je-li nutné provést opravu výsledků z předchozích dní, opravu
provede pověřený
pracovník s příslušnými přístupovými právy. Opravu výsledků schvaluje vedoucí
laboratoře nebo analytik. O této skutečnosti je sepsána neshoda.
Postup
opravy:
·
V žádance
pacienta s opravovanými výsledky se provede:
1.
na
místo nesprávného výsledku se zadá „storno“,
2.
výsledek
je exportován - tisknut na klinické oddělení,
3.
zápis
nové žádanky,
4.
nová
analýza
5.
export
správného výsledku.
·
V
indikovaných případech, kdy změna může mít vliv na péči o pacienta, se změna
telefonicky ohlásí. Jestliže nebyl protokol dosud odeslán, ale původní výsledek
byl již telefonicky ohlášen, hlásí se změna telefonicky vždy, následuje
odeslání opraveného protokolu.